Lionsclub Maarssen

Lions Club Maarssen heeft ongeveer 30 leden uit Maarssen en omgeving. We komen tweemaal per maand bij elkaar op maandagavond. Meestal worden vergaderingen afgewisseld met activiteiten zoals een bedrijfsbezoek, wijnproeverij, lezingen en bezoeken aan bijzondere plekken in de buurt. De vergaderingen worden gehouden bij TEDS aan de Langegracht in Maarssen. Tijdens de vergadering bespreken we de voortgang van onze activiteiten en sponsorprojecten met voor de afwisseling af en toe een spreker.

Ieder jaar organiseren we een aantal mooie activiteiten om geld op te halen voor een goed doel of om mensen uit Stichtse Vecht, voor wie dat niet vanzelfsprekend is, een mooie ervaring te geven.

Activiteiten

Als club hebben we een mooie mix van activiteiten voor goede doelen, of onderlinge activiteiten vopor de gezelligheid.

Voorbeelden van activiteiten voor het goede doel:

Als gezelligheids

• Running diner
  • Zomerborrels
  • Lustrumactiviteiten

Sponsoring

We richten ons vooral op lokale doelen, waar we met onze bijdrage of persoonlijke betrokkenheid echt een verschil kunnen maken. Voorbeelden van goede doelen die we nu, of in het verleden hebben gesponsord zijn:

• Basisschool de Kameleon in Maarssenbroek: sponsoring van extra taalonderwijs voor jonge kinderen met een achterstand.
  • De Kinderboerderijen in Maarssen (De Vechtse Hoeve en Otterspoor).
  • Sailwise in de Loosdrechtse Plassen (watersportvakanties voor mensen met een beperking): financiële ondersteuning en nieuwe (tweedehands) bedden.
  • Het Johannes Hospitium in Vleuten: financiële bijdrage.

Naast lokale doelen kunnen we natuurlijk ook altijd kiezen voor internationale doelen, voorbeelden hiervan zijn deelname aan een internationale Lions actie voor generatoren voor Oekraïne en SOMO Maarssen.

Een korte clubhistorie

De eerste Nederlandse club werd opgericht op 29 september 1951 te Amsterdam. Den Haag en Rotterdam volgden spoedig. Lionsclub Maarssen is opgericht op 12 juni 1978, dus we vieren in het Lionsjaar 2023/ 2024 ons 45-jarige bestaan. Één van de oprichters is nog steeds erelid van onze club, maar sinds de oprichting zijn  er

Onderdeel Lions International

We zijn onderdeel van Lions International. Bij onze lokale activiteiten merkje daar niet direct iets van, maar

• De Erecode
  • Samen staan we sterk, bij grote internationaleacties zoals hulp voor Oekraïne

Lions zijn mensen die zich belangeloos inzetten om lokaal en wereldwijd anderen te helpen die hulp nodig hebben, waarin niet door de reguliere kanalen wordt voorzien.

Mensen die Lion worden staan over het algemeen zelfstandig en zelfbewust in het leven en zijn graag bereid zich onbaatzuchtig in te spannen voor het goede doel. Dat doen ze bij voorkeur op vriendschappelijke basis met mensen van uiteenlopende beroepsgroepen. Door kennis te nemen van elkaars achtergrond en invalshoek bewijzen ze elkaar onderling ook een dienst.
De drie kernwaarden van de Lions zijn externe hulp, zelfontplooiing en vriendschap.

Lid worden

Lid worden van Lions Club Maarssen biedt een mooie manier om een verschil te maken in je directe omgeving en tegelijkertijd nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe vriendschappen op te bouwen.